Beweging wordt mogelijk gemaakt door gelijktijdig meerdere gewrichten en spieren te gebruiken. Indien wij ons lichaam willen versterken moeten wij logischerwijs op deze manier trainen. Helaas is dit niet altijd het geval. Huidige fitnessprogramma’s delen het lichaam in afzonderlijke spieren en trainen deze één voor één. De Progress Fitness trainingen zorgen ervoor dat u niet alleen traint zoals u beweegt, maar leggen ook de basis voor de ideale houding.

Progress Fitness ondergebracht in een drietal fasen, namelijk: prepare, progress en performance. Meer uitleg over de verschillende fasen vind u op deze pagina.

Fase 1 – Prepare

“Creëer het fundament om vervolgens kaarsrecht op jouw doelen af te gaan.”

Bewegen is gezond, maar gezond bewegen is beter en daarom vormt het analyseren en corrigeren van beweegpatronen, het fundament voor Progress Fitness. Een belangrijk uitgangspunt is dat als de beweging niet bewust bekwaam uitgevoerd kan worden, dat belasting niet verantwoord is. Deze visie staat centraal in deze fase.

Om verantwoord de beste resultaten te behalen met fysieke training is het noodzakelijk om een plan van aanpak te hebben, dat rekening houdt met de belastbaarheid van het individu.

Prepare is de eerste fase binnen dit plan van aanpak. Prepare betekent letterlijk “ voorbereiden“. Heb je deze fase onder controle dan kun je naar fase 2: Progress.

Fase 2 – Progress

“De volgende stap, progress is vooruitgang.”

De geleerde beweegcomponenten worden in deze fase verder uitgedaagd. Iedere 2 maanden wordt deze fase vernieuwd, waardoor je lichaam voldoende gelegenheid krijgt om zich aan te passen, maar er gelijkertijd ook voldoende fysieke uitdaging is. Elke training wordt afgesloten met een workout of the week waarmee je jouw grenzen absoluut kunt verleggen.

Afhankelijk van jouw doelstelling kan fase 2 dienen als einddoel. Heb je deze fase onder controle en zoek je meer uitdaging? Neem dan eens een kijkje bij fase 3: Peformance.

Fase 3 – Performance

“Altijd variërende trainingen met functionele bewegingen op hoge intensiteit.”